Få det optimale ud af dine Facebook annoncer og opret automatiske regler

Automatiske regler til dine Facebook Kampagner

Sørger du for at overvåge dine kampagner og optimere dine Facebook kampagner? Når man laver kampagner på Facebook er det vigtigt, at man sørger for at budgettet bliver brugt på de annoncer der performer bedst. Det kræver meget manuelt arbejde, at skulle identificere de gode annoncer fra de dårlige og løbende tilpasse dem, så de giver de bedste resultater – men det er nødvendigt! Nu har Facebook gjort det muligt, at oprette automatiske regler i annonceadministratoren eller i Power Editor, som hjælper dig til at bruge dit budget bedre og samtidig spare dig en hulens masse tid.

Hvad er automatiske regler på Facebook?

De automatiske regler hjælper dig med at bruge dit annonceringsbudget på den bedste måde, så du kan nå dine mål uden at betale for meget. Disse regler kan automatisk foretage ændringer i din kampagne, dit annoncesæt eller annonce. Reglerne kan også give dig besked, hvis dine kampagner, annoncesæt eller annoncer opfylder de pågældende regler og du kan herefter selv gå ind og ændre i dine annoncer – alt efter behov. Fx kan du vælge at stoppe en annonce, hvis prisen pr. link klik er højere end 4,00 kr. Du kan også vælge, at øge budgettet med eksempelvis 50% hvis din pris pr. konvertering er lavere end fx. 100 kr.

Sådan opretter du dine automatiske regler

For at oprette dine egne regler i din annonceadministrator skal du først vælge hvilke kampagner, annoncesæt eller annoncer du ønsker at opsætte regler for. Sæt flueben i venstre side og klik dernæst på ”opret regel”

Opret regel til dine Facebook kampagner

Anvend regel på:

I dette eksempel har jeg valgt at oprette en regel for et annoncesæt. Her kan jeg vælge om reglen skal gælde udelukkende for dette annoncesæt og dermed de aktive annoncer i det valgte annoncesæt. Du kan også vælge at reglen skal være gældende på:

  • Alle aktive kampagner
  • Alle aktive annoncesæt
  • Alle aktive annoncer

Anvend regel til dine automatiske regler på Facebook kampagner

Handling:

Her definerer du hvilke handling du ønsker Facebook automatisk skal foretage såfremt din betingelse er mødt. Ingen panik – du kan læse længere nede hvordan du skal vælge din betingelse!

Handling du ønsker Facebook skal tage når du opsætter automatiske regler

Du kan vælge imellem:

  • Slå annoncesæt fra
  • Send kun notifikation

Juster budget:

  • Øg det daglige budget med
  • Sænk det daglige budget med
  • Øg det samlede budget med
  • Sænk det samlede budget med

Juster manuelt bud:

  • Øg bud med
  • Sænk bud med

Betingelser:

Betingelserne vil blive brugt til at evaluere, om reglens handling skal udføres. Du skal først vælge hvilket resultat du ønsker at oprette en regel for.

Betingelse for din automatiske regel for din facebook kampagne

Du kan sætte regler indenfor 3 kategorier:

Mest almindelige

  • Dagligt forbrug
  • Samlet forbrug
  • Frekvens
  • Resultater
  • Pris pr. resultat
  • Pris pr. installation af mobilapp
  • Timer siden oprettelse

Pris pr. websitekonvertering (Facebook-pixel)

Dette er din pris pr. konverteringshandling, som er defineret ud fra din Facebook-pixel. Det kan være:

  • Pris pr. tilføjelse i indkøbsvogn
  • Pris pr. lead
  • Pris pr. køb eller en af de andre konvertering, som din Facebook-pixel registrerer

Andet

  • CPC (link)
  • CPM
  • CTR (link)
  • Samlet antal visninger
  • Visninger

I dette eksempel vil jeg slå annoncesættet fra, hvis prisen pr. link klik er højere end 4,00 kr. Derudover skal man vælge hvor mange visninger annoncesættet skal ha’ før reglen er gældende. I dette eksempel skal annoncesættet opnå mere end 8000 visninger før reglen træder i kraft.

Periode:

Dette er hvor mange dage dit data skal baseres på.

Vælg periode for din automatiske regel for din facebook kampagne

Du kan vælge mellem

  • Forrige dag
  • De seneste 3 dage
  • De seneste 7 dage
  • De seneste 14 dage
  • De seneste 30 dage
  • Samlet

Abonnent:

Vælg hvem der skal informeres om ændringerne i henhold til den oprettede regel. Det er kun personer med adgang til din annoncekonto, der kan modtage resultater for regler.

Navn på regel:

Giv din regel et navn, så du kan kende forskel på den og dine andre regler.

færdigoprettet regel til dine automatiske regler for facebook kampagne

Opret din regel og husk, at du altid kan tjekke dine regler her.

Her kan du også stoppe dine regler eller ændre dem.

 

Hvad synes du om det nye tiltag fra Facebook?
Er de nye automatiske regler noget du vil bruge til at optimere dine kampagner?

 

Hvordan optimerer du dine kampagner, annoncesæt og annoncer nu?

 

Smid en kommentar eller skynd dig ind og lav dine egne regler!

 

God fornøjelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.