Facebook opslag og mere rækkevidde

Facebook Målretning: Få mere engagement på dine opslag

Facebook målretning af opslag er en forholdsvis ny måde hvorpå du kan målrette dine opslag til bestemte målgrupper. På Facebook er der mere end 1 mia. daglige brugere. Det er med til at gøre Facebook til en fantastisk platform til markedsføring. For at sikre sig at din målgruppe interagerer med dine opslag har Facebook lanceret Facebook målretning af opslag. Det er et organisk værktøj til at hjælpe virksomheder med at nå deres målgruppe, mens det også giver en større forståelse for målgruppen.

Facebook opslag og mere rækkevidde

Efter at virksomheder har oplevet en dramatisk nedgang i deres organiske rækkevidde har Facebook taget denne feedback til sig. Derfor har de lave Facebook målretning af opslag. Det hjælper dig til at skabe mere relevans og engagement i de opslag du deler. Dette vil både komme virksomheder og brugerne til gode. Og ønsker vi ikke som virksomhed, at vores opslag er så relevante som muligt?

3 ting du kan gøre med Facebook målretning af opslag

Vælg din foretrukne målgruppe – Giver virksomheder muglighed for at tilføje interesser, så det hjælper Facebook med at vise dit indhold til folk der er interesseret i de emner du udgiver opslag omkring. I stedet for at begrænse den målgruppe, der ser opslaget i deres News Feed, så kan du ved at tilføje interesser øge muligheden for at folk, der deler samme interesse ser dit opslag.

Tilføj målgrupperestriktioner – Giver virksomheder muligheden for at begrænse opslaget til en defineret målgruppe. Dette gøres ved at indtaste den ønskede målgruppe udfra kriterier som lokation, sprog, alder, køn og mm. Denne feature kan anvendes sammen med ovenstående.

Få indblik i din målgruppe – Giver virksomheder mulighed for et indblik i hvordan indholdet performer. Man kan nemlig nedbryde resultaterne af sit opslag ved at se hvilke interesser der går igen for dem der interagerer med dine opslag. Dette er en tilføjelse til det eksisterende indblik man kan få fra sin Facebook side. Når du har udgivet dit opslag, kan du få indblik i dine foretrukne målgrupper modtager dine opslag ved at vise rækkevidde og andre metrics for hvert enkelt interesse.

Læs mere om hvordan virksomheder benytter sig af Facebook Målretning her.

Har du adgang til at benytte Facebook Målretning?

Du finder denne feature når du laver opslag på Facebook. Som billedet nedenunder viser, kan man klikke på et lille sigtekorn, som giver dig mulighed for at målrette dit opslag.

första i posten

Efter du har klikket på det lille sigtekorn kan du tilføje dine news feed targeting og tilføje information om hvem dit opslag er interessant for. Du kan tilføje interesser, alder, køn, lokation og alder. Derudover har du også mulighed for at benytte dig af “Audience Retrictions”, som gør det muligt, at udelukke målgrupper fra at se dine opslag.

andra i posten

Dette er med til at målrette dine opslag til de personer, der er mest interesseret i dit indhold. Lad os sige du sælger tøj til kvinder og mænd. Du vil lave et opslag med 20% rabat på jeres tøj til kvinder. Så kan du målrette dette opslag til kvinder, som er interesseret i tøj, shopping og måske en konkurrents brand. Tror du det vil give dig en højere engagement end at vise det til både mænd og kvinder?

Facebook algoritmen udregner engagement og interesse i opslag baseret på en lang række fakta. Men Facebook forsøger, at vise det indhold som hver person er mest interesseret i. Hvis folk liker og kommenterer på dit opslag(fordi det er målrettet og hermed relevant) vil du nå ud til flere organisk. Og vi kan alle li’ organisk rækkevidde uden beregning, ik?

Har du ikke det lille sigtekorns-ikon på din Facebook side?

Så kan du kontakte os og vi hjælper dig med at aktivere Facebook Målretning af opslag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.