Facebook Global Pages og Verified Badge

Ét globalt brand – mange lokale oplevelser

Hvad Vi Gjorde

Jabra er et international brand, der operer på flere markeder international. De havde ca. 30 forskellige Facebook sider, ét for hver deres marked. De havde derfor brug for et mere globalt setup, så de lettere kunne administrere deres opslag på tværs af de forskellige markeder. Derfor lavede vi Facebook Global Pages setup for Jabra, som gør det muligt at administrere et globalt brand, men med mange lokale oplevelser. Derudover tilføjede vi et flueben på deres Facebook side, som betyder, at de blev verificeret af Facebook og som giver større troværdighed.

Facebook Global Pages

Global Pages giver hver af Jabra’s fans en lokal oplevelse når de besøger deres Facebook side. Jabra kan tilpasse oplevelsen for deres internationale netværk baseret på brugerens lokation og deres sprog. Personer der søger efter Jabra vil automatisk blive henvist den Facebook side, der er bedst for dem. En ekstra feature gjorde, at vi personer bliver henvist til den side, der har indhold på deres eget sprog. For eksempel bliver personer, som snakker spansk i Spanien henvist til den spanske side, mens personer der snakker engelsk i Spanien bliver henvist til deres engelske Facebook side.

Opsætningen

The Market Pages

Dette gør det muligt, at tilpasse hvem der bliver henvist til hvilken side. Alt efter hvor personen kommer fra og det sprog de taler.

The Root Page

Denne side er usynlig og ser igennem hele strukturen. Det er roden af alle deres sider og giver Jabra indblik over hele strukturen og deres målgrupper.

The Default Page

Dette er hvor Jabra’s fans vil blive henvist, hvis de ikke opfylder nogle af de opstillede krav, som vi har opsat for hvert enkelt marked. Denne side indeholder og den primære URL for Jabra’s side struktur (fx www.facebook.com/Jabra). Når folk kommer til den primære side, bliver de automatisk henvist til deres lokale side eller blot den primære side.

Fordele

Med Global Pages kan Jabra:

  • Markedsføre deres side med kun én Facebook webadresse
  • Lære mere om deres kunder igennem et overordnet indblik i deres globale netværk
  • Dele relevant indhold med deres målgruppe alt efter hvor de bor og hvilket sprog de taler
  • Få individuel indblik i statistik fra de enkelte Facebook lande sider, der er en del af strukturen

Med Global Pages kan Jabra:

  • Se det indhold, der er mest relevant for lige præcis dem (fra et regionalt, lande- eller sprogmæssigt perspektiv) baseret på deres IP adresse og/eller deres sprogindstillinger på Facebook.
  • Få indhold der er relevant for der hvor de befinder sig (billeder, videoer og opslag mm.)
  • Blive en del af et globalt netværk (med ét samlet globalt antal likes) for at få et stærkere netværk.

Verified Badge

Verificerede sider og profiler på Facebook er sider, der har det lille blå flueben du måske allerede har set. Det kommer frem på Facebook sider, profiler og ved søgeresultater. Det udtrykker en højere profil og tilføjer et ekstra niveau af troværdighed. Facebook’s verificeringsskilt ser sådan ud:

Det blå flueben, som er verificeringen, indikerer at Jabra 100% er den rigtige ejer af Facebook siden. Dette flueben ses ikke kun på Facebook siden, men det kommer også frem ved søgeresultater og gennemgående på Facebook.

Vil du se hvordan verificeringsskiltet og Global Pages opsætningen ser ud?
Se deres Facebook side her: https://www.facebook.com/jabra

Om Jabra

Jabra er en global producent af innovative headsets og løsninger indenfor højtalee. De har omkring 875 personer ansat og Jabra gør kommunikation for mobilbrugere og virksomheder nemt og bekvemt alle steder i verdenen. Jabra har opbygget deres position på markedet bl.a. igennem deres viden fra deres modervirksomhed, GN Store Nord. De har mere end 140 års erfaring med at producere state-of-art kommunikationsløsninger. Dette har givet Jabra en fantastisk fundament for deres tekniske ekspertise, som de har brugt til at opbygge deres Jabra brand. Deres udvalg af headsets har gang på gang vist sig at være af højeste standard indenfor innovation og design. De har modtaget flere produkt og design priser inklusiv CES Innovation, the iF product design award, a Red Dot Mobile Choice Best Accessory, the T3 Gold award og CNET Editor’s Choice. På Facebook har Jabra fokus på deres B2C marked og markedsføre deres trådløse sportshøretelefoner til cross-træning, løb og fitness.