Branding og story telling

Facebook kanvas annonce der gav deres målgruppe en intuitiv og interessant oplevelse på Facebook

StenaLine

StenaLine har 7,3 millioner passagerer, der rejser og bliver transporteret med StenaLine om året. De ønskede en Facebook annonce, der kunne brande og markedsføre deres skiferier. Der skulle ikke være fokus på direkte salg, men et format der kunne fortælle deres historie og samtidig fremvise deres udbud rejser.

Intuitiv oplevelse

For at skabe en anderledes og intuitiv annonce opbyggede vi en Facebook Kanvas. Deres kanvas blev bygget op af flere forskellige elementer for at give så stor adspredelse som muligt, men stadig interaktivt for at fastholde målgruppen. Den indeholdte videoer, billeder og videoer med panorama visning, karusseller og call-to-action knapper der linkede til deres forskellige tilbud på deres hjemmeside.

Hvad er Facebook kanvas?

Kanvas er et annonce-format man kan benytte sig af i sin markedsføring på Facebook. Det er et format, der er medrivende og intuitivt og et oplagt værktøj til branding og storytelling. Du kan fortælle en historie og gøre den visuel med videoer og billeder. Kanvas fungerer udelukkende på mobil og det er et format der loader super hurtigt – faktisk op til 10 gange hurtigere end standard mobile websider.

Resultater

  • Oplagt til branding
  • Storytelling bliver ”ægte”
  • Du kan bruge billeder og videoer – også i panorama
  • Man kan oprette en målgruppe af dem der har åbnet sin kanvas
  • Loader hurtigt på mobil
  • Fastholder målgruppen i længere tid
  • Kan tilpasses dine mål om det er at vise nye produkter, fortælle en bestemt historie eller branding