Brainchild: En case om alt andet end ROAS

 Vi har fornøjelsen af at være en vigtig strategisk samarbejdspartner for Brainchild.dk og med tæt dialog, løbende optimering og skalering er Brainchild blevet en bragende succes.

Ydelser

Meta Ads
Google Ads
E-mail marketing

Jeg ville have lagt fokus på, at ROAS er kørt op fra to til otte, og at Brainchild for blot ét år siden sendte under 100 pakker i måneden, men i dag sender op til 1000 ordrer om måneden.

Desværre var det bare ikke lige det, som stifteren af Brainchild, Martin Brix Midtgaard, valgte at trække frem i lyset, da vi håbefulde ringede ham op for at få lidt guf til historien her.

Nej, i stedet var det noget helt andet, som er – og jeg beklager – meget mindre håndgribeligt (men som helt sikkert vil få min mor til at klappe i hænderne).

Martin valgte nemlig at tale om noget så varmluftigt som “samarbejdet” … åh gud.

Samarbejde: Vi taler sammen

I mine ører lyder det elementært. Men det er tilsyneladende ikke alle, der helt har forstået, hvad et samarbejde egentlig indebærer.

Kan man fx tale om, at du og Microsoft har et samarbejde, bare fordi du bruger deres office-pakke?

Kan man tale om, at du og din bogholder har et samarbejde, bare fordi du sender bilagene en gang om måneden?

I min bog kan man ikke. For mig indebærer samarbejdet nemlig, at man arbejder sammen. Ja, det ligger lidt i ordet, ville de insisterende ordfascister påpege.

“Det er et samarbejde i den forstand, at vi taler sammen,” forklarede Martin Brix Midtgaard i telefonen og fortsatte:

“Det er altså mere, end at du bare får en rapport en gang om måneden, som viser lidt om resultaterne.”

Det gamle ordsprog:

“Uden mad og samarbejde dur annonceringen ikke”.

I mit hoved er der ikke noget odiøst i det, for hvordan skulle man kunne samarbejde om noget uden at tale sammen? Hvordan skulle vi nogensinde kunne opnå nogen resultater for Brainchild, hvis ikke vi vidste, hvad Martin havde på bedding, og talte sammen om, hvad der virker, og hvad der ikke gør?Det væsentlige i et samarbejde som det, vi har med Brainchild, er, at vi opnår en god, personlig relation. Uden relationen ville vi aldrig kunne agere på vegne af Martin i hans annoncering.

Vi ville ikke have føling med, hvordan vi kunne bidrage til Brainchilds brand i annoncerne, hvem han gerne vil sælge til, og hvor han vil hen med sin virksomhed.

Selvom ROAS, ROI og alle de andre kejserlige forkortelser, som annoncebureauer klæder sig i, rigtignok viser resultater, så er de uden betydning, hvis ikke resultaterne er forenelige med vores kunders strategi og retning.

Derfor er samtalen ganske enkelt en forudsætning for samarbejdet.

Løbende sparring skaber resultater

 I forhold til mange andre webshopejere har Martin Brix Midtgaard en stor fordel. Han er nemlig uddannet skilteteknikker og mediegrafiker.

Det betyder, at Martin selv er rimelig ferm i Photoshop og selv kan lave annoncegrafikker, der får kundernes tænder til at løbe i vand.

For samarbejdet betyder det også, at det er Martin selv, der leverer al annoncematerialet. Når vi så taler sammen om, hvad der fungerer i annonceringen, bliver vores rolle i virkeligheden mere databaseret.

“We Are Humans kommer altid med input til, hvad der virker i annonceringen. Så beder de mig for eksempel om at lave flere miljøbilleder, hvor plakaterne er præsenteret i et stue-setting, fordi de kan se, at den type annoncer giver det største afkast,” forklarer Martin.

I virkeligheden handler det ikke om, hvilken annoncetype der virker, og hvilke der ikke gør. Gid det var så let. Nej, i stedet handler det om at kigge på, hvilke annoncetyper der giver høje afkast lige nu, og så foregribe, hvordan vi kan vende annoncevisninger til kunder.

Hos os kræver det, at vi kigger på annoncerne hver dag for at justere budgetter og maksimere afkast.

Jeg fik lige en idé – kør!

 “Som iværksætter kan tingene godt være lidt kaotiske nogle gange. Pludselig kommer man i tanke om noget, og ’shit, det her det skal vi lige have ud,’” griner Martin i telefonen.

Og ja, jeg kan godt nikke genkendende til hans pointe. Jeg kender det jo fra mig selv.

“Når det sker, er We Are Humans heldigvis så fleksible, at de bare griber bolden og får tingene fikset. Ikke noget med at sige nej, fordi man har brugt sine timer for den måned, eller fordi de ikke har tid. Nej, de ordner det bare, og det er sgu fedt at føle sig prioriteret på den måde,” roser Martin.

Ja, jeg klapper lidt mig selv på skulderen her, men det er sgu da fedt at få at vide. Og vi kender jo selv situationen. Pludselig opstår der en god idé eller en gylden mulighed, og så gælder det da bare om at rykke på tingene.

 The way of the entrepreneur

 Hvis vi ikke kunne agere med bare lidt hastighed, ville det jo koste vores kunder alt for mange forbigåede muligheder og penge.
Noget, som jo også ville gå ud over vores egne resultater – helt hellige er vi jo ikke.

For at opsummere handler historien om Brainchild-samarbejdet altså ikke om profit. Det kunne den have gjort.

I stedet handler historien om samarbejdet. Og uanset hvor fluffy det end lyder, er vi sgu glade for det.
Så tak for det, Martin.

Martin fra Brainchild siger:

 Vi har samarbejdet med We Are Humans siden januar 2020, og siden da er resultaterne for vores digitale annoncering kun gået den rigtige vej. We Are Humans og deres arbejde har været vigtigt for at skalere Brainchild. Jeg er glad for at vi har We Are Humans med på vores rejse, og jeg er sikker på, at vi ikke ville være kommet lige så langt, lige så hurtigt, uden hjælp fra We Are Humans.

 – Martin Brix Midtgaard, Indehaver af Brainchild.dk

Andre cases

  • 100% stigning i ROAS
  • 100% tilfreds

På halvanden måned sørgede vi for at fordbole Pixiforms ROAS igennem Meta annoncering og forretningsudvikling.

Læs case her →

  • 1678% stigning i ROAS
  • 21% fald i køb

Gennem Meta ads, e-mail marketing og idéudvikling har vi sikret et annonceafkast på 16,78 for Maxibag.dk

Læs case her →

  • Fra 0 til millionomsætning
  • Sparring og udvikling

Gennem Meta ads, sparring og idéudvikling, hjalp vi Den Sidste Flaske med at opnå en millionomsætning.

Læs case her →