FLERE ONLINE SALG MED KVALITETSTRAFIK FRA FACEBOOK

DET RIGTIGE PRODUKT, PÅ DET RIGTIGE TIDSPUNKT, TIL DEN HELT RIGTIGE MÅLGRUPPE

Hvad Vi Gjorde

Sliknet.dk er en e-handels virksomhed, der sælger slik af høj kvalitet til virksomheder og private. Du har måske stået i en lignende situation, som den Sliknet har stået i: Du har et fantastisk produkt og du ved der er efterspørgsel. Du har bare brug for at det er de helt rigtige personer, der ser din webshop og dine produkter. I denne kampagne var målet, at skabe flere salg af et bestemt produkt til en bestemt målgruppe. Det hele handlede om, at sælge det rigtige produkt på det rigtige tidspunkt til den rigtige målgruppe.

Facebook annonce priser

Hvorfor Det Virkede

Sidste skoledag for folkeskolen nærmede sig og som vi er bekendt med skal der købes karameller til at kaste efter skolens yngre elever. Det var en oplagt mulighed for Sliknet, som solgte karameller til en favorabel pris. Derfor producerede Sliknet et opslag, som vi markedsførte for at nå ud til en større målgruppe. Men ikke hvilken som helst målgruppe. Vi valgte en målgruppe på personer i alderen 13-14 år, som passer med alderen på dem der færdiggør folkeskolen. Vi kunne ha' oprettet en link annonce og få masser af klik og trafik til hjemmesiden. Men det var ikke målet - vi skulle sælge karameller! Vi vidste at køberne ikke var de unge mennesker, men derimod deres forældre. Derfor lavede vi opslaget og optimerede markedsføringen til at give mere engagement i opslaget (kliks, likes, kommentarer og delinger). Hvad skete der? De unge mennesker taggede deres forældre og venner for at gøre dem opmærksomme på de billige karameller hos Sliknet. Herved skabte vi masser af kvalitetstrafik til opslaget, hvor vi havde inkluderet en call-to-action, så folk kunne klikke ind på hjemmesiden og fuldføre et køb. Vi sørgede for at sliknet havde udsolgt inden sidste skoledag!

18.957

INTERAKTIONER PÅ OPSLAGET

616

KOMMENTARER

0,02$

PRIS PER LINK KLIK

3,36$

PRIS PER SALG

Selve opslaget

Her kan du se det opslag, der blev markedsført. Der var faktisk et andet opslag før dette, men det var nødvendigt, at have en klar call-to-action i opslaget, så folk en let mulighed for at klikke sig ind på produktsiden. Det er et simpelt opslag og et godt eksempel på, at man ikke behøver fancy billeder for at generere salg. Hvis man har det rigtige produkt, på det rigtige tidspunkt - så skal man bare vise det til de rigtige personer!

På udkig efter flere salg?

Kontakt os og hør hvordan vi kan nå din målgruppe på Facebook og overbevise dem om, at købe dine produkter.

TOP