E-mail Markedsføring
E-mail markedsføring er for mange virksomheder en vigtigt kanal, der har vist sig at være en god forretning – det kan det også blive for dig.
Modtageren kender dig allerede, da de har skrevet sig op til dit nyhedsbrev, og du kan derfor tilpasse og optimere budskaberne i dine mails, så de bliver så relevante for din målgruppe som muligt.
Med en målrettet e-mail markedsføringsstrategi og en blanding af automatiserede mails og løbende nyhedsbreve, kan du finde nye måder, at udvikle din din forretning på.
Vi kan hjælpe din virksomhed med

E-mail markedsføring er en af virksomhederens vigtigste salgskanaler
Om du er B2B-virksomhed, B2C-virksomhed der sælger online, eller om du er en konsulent eller coach, ja så er e-mailmarkedsføring en vigtig kanal. Faktisk vil jeg våge og påstå, at ligegyldig hvilken type virksomhed du er ansvarlig for, så er e-mail markedsføring et must-have.
Med de helt rigtige flows sørger du for at sende relevante e-mails til dine abonnenter – mails, der er med til at få flere ordrer og henvendelser.
Hvorfor er e-mail markedsføring så vigtig for din virksomhed i dag?
Lad os prøve, at nævne et par gode grunde:
- Det er en af de mest effektive marketingsstrategier, grundet lave omkostninger – derfor oplever vores kunder at e-mailmarkedsføring er en af de marketingaktiviteter med et af det højeste afkast.
- Med det rigtige indhold kan du skabe positive relationer til dine potentielle og kommende kunder og skabe den tillid, der gør at de køber i din forretning.
- Med de rigtige automatiseringer kan du sætte ild til din e-mailmarkedsføring uden du behøver, at bruge mange timer på det.
E-mail Automatisering og Flows
Der vi oplever, at virksomheder opnår størst værdi i deres e-mail markedsføring er Automatiseringer og Flows. Forresten, når jeg skriver automatiseringer og flows – så mener jeg faktisk det samme. Det er mails du sætter op én gang, som bliver udsendt baseret nogle adfærdstriggers, som du selv definerer.
Nogle af de mest populære og værdifulde automatiseringer for webshops er:
Velkomstserie – et mailflow, der sender mails ud til nye abonnenter på dit nyhedsbrev.
Tabt-Kurv serie – et mailflow, der sendes til de abonnenter, der har lagt varer i kurven, men som ikke fuldfører købet.
Win-back-buyer serie – et mailflow, der sendes til de abonnenter, der har købt dine produkter, men som ikke har vendt tilbage og købt igen efter xx dage.
Nogle af de mest populære og værdifulde automatiseringer for B2B-virksomheder og konsulenter:
Velkomstserie – et mailflow, der sender mails ud til nye abonnenter på dit nyhedsbrev.
Lead-scoring – en automatisering, der giver dine abonnenter point baseret på deres engagement i dine mails og på dit website. Det kan du læse mere om i vores blogindlæg om emnet her: Med lead-scoring misser du aldrig det brandvarme lead.
Engagement-serie – et mailflow, der sendes til de abonnenter, der har opnået en bestemt lead-score, hvor målet er at få dem til at henvende sig til virksomheden / booke et møde.
Hvilket e-mailsystem skal jeg vælge?
Der findes en masse e-mailsystemer derude og vi har set og prøvet de fleste. Derfor får du her vores anbefalinger til, hvilket system du skal vælge, når du vil sætte ild til din e-mail markedsføring. Og som så meget andet – så afhænger det af hvilken type virksomhed du har.
Overordnet, så anbefaler vi Klaviyo til webshops og ActiveCampaign til alt andet. To systemer som vi har arbejdet så meget med, at vi er certificerede konsulenter hos ActiveCampaign og Klaviyo Partners.
Der findes dog undtagelser – for noget af det vigtigste for, at kunne opsætte de helt rigtige automatiseringer er, at have den rigtige data omkring dine subscribers. Det er nemlig baseret på denne data at du kan opsætte dine e-mail automatiseringer og derfor er det vigtigt, at have integrationen 100% på plads.
Så hvis din webshop er bygget i et dansk system som fx. SmartWeb, så kan det være optimalt for dig, at bygge din e-mailmarkedsføring op i et system, der integrerer med din webshop-løsning – fx. HeyLoyalty eller Mailchimp. I 2022 er der dog blevet åbnet op for integration mellem Klaviyo og SmartWeb.
Og hvis din B2B-virksomhed allerede bruger Pipedrive som CRM-system kan det også være fordelagtigt, at bygge dine e-mail automatiseringer direkte i Pipedrive.
Vi har arbejdet i mange e-mailsystemer og ovenstående er vores favoritter – det betyder vi ikke kan arbejde i de andre systemer.
Kunne du tænke dig, at høre vores tanker omkring valg af e-mailsystem og integration til dit website?
3 gode grunde
Derfor skal vi samarbejde
-
1
Et ærligt bureau
Vi er ærlige samarbejdspartnere, der kommunikerer i øjenhøjde.
-
2
Resultater der giver mening
Vi arbejder effektivt på at nå vores mål og har en datadreven tilgang til optimering
-
3
Gennemskuelige aftaler uden binding
Vi ønsker at bygge samarbejde på resultater - ikke lange bindinger.