Tabt kurv mail: Vind 10% af den tabte omsætning

Tabt kurv mail: Vind 10% af den tabte omsætning

Du kender det sikkert. Din kunde har lagt varer i indkøbskurven, men forlader uden at købe.

At kunden ikke fuldfører købet kan der være mange årsager til, og oftest kan en påmindelse gøre underværker for dit salg.

Denne påmindelse kan komme i form af en tabt kurv mail. Tabt kurv er en automation (den udsendes automatisk, når den er sat op), som langt de fleste mailudbydere i dag tilbyder. Med en (eller to) tabt kurv e-mails kan du automatisk udsende en mail til alle, der har lagt varer i kurven.

Faktisk så forlader 60-70% kurven uden at købe og denne målgruppe er altså interesseret i dit produkt, men har af en eller anden grund ikke gennemført dit køb.
Med en tabt-kurv mail får du mulighed for at vinde kunden tilbage - det kan mærkes i omsætningen.

Simpelt, men effektivt!

Sæt en simpel men effektiv automatisk mail op i dit e-mail-system, og lad teknikken skabe omsætning. Alt sammen i mens du passer din forretning. Nogle frygter at komme til at ”spamme” sine subscribers med tabt kurv mails, men åbningsraterne på denne type mail fortæller os, at det er yderst relevant. Åbningsraterne ligger typisk mellem 65-75%, men endnu vigtigere, så ser vi typisk konverteringsrater for køb mellem 7-14%

10% mere omsætning - det er god forretning

Du kan derfor med en tabt kurv mail genvinde omsætning og køb, som ellers vil være blevet ”tabt”. 10% mere omsætning taler for sig selv i forhold til at skabe forretningsmæssig værdi, men det indikerer også at tabt kurv e-mailen accepteres af nyhedsbrevslæserne derude. Vi anbefaler klart alle webshops at sætte denne automatiserede mail op!

3 gode grunde

til at opsætte tabt kurv mail
  • 1
    Mere omsætning

    Du kan vinde 10% og måske mere omsætning, som du ellers ville gå glip af.

  • 2
    Den er relevant

    Læserne føler ikke du spammer dem – det fortæller de høje åbningsrater på 65-75%.

  • 3
    Automatiseret

    Fuldautomatisk mail der kræver minimal vedligeholdelse efter opsætning.

Er vi det rigtige match?

Lad os tage en uforpligtende samtale





Stil, udtryk og “tone of voice” i dine e-mails er vigtige ingredienser i opskriften på succes med e-mailmarkedsføring. Sørg derfor for, at din kommunikation er strømlinet, engagerende, grafisk indbydende og ikke mindst taler din målgruppes sprog!