Dynamiske Produkt Annoncer på Facebook

Dynamiske Produkt Annoncer

Hvis du har en webshop, så spørg dig selv, vil du helst bruge dine annoncekroner på remarketing annoncering med vilkårlige produkter, eller vil du hellere vise de produkter, som brugeren allerede har vist interesse for?

Sidstnævnte kan du med Facebooks Dynamiske Produktannoncer. Har du opsat et produktkatalog og en Facebook Pixel, kan du køre dynamiske produktannoncer op.

På den måde kan du skabe mere salg og bruge dette format til at få de websitebesøgende, der har besøgt din webshop og dine produktsider, men som endnu ikke har købt, til at komme tilbage og fuldføre sit køb.

Få mest ud af Facebooks Dynamic Product Ads

En af fordelene ved dynamiske produktannoncer eller Facebook Dynamic Product Ads, er at det oftest vil have et skyhøjt ROAS(afkast)

Du kan også skræddersy dit produktindhold ud fra din målgruppes interesser. Arbejder du med personaer, og vil du udbrede kendskabet til din virksomhed og jeres produkter, så er produktannoncer baseret på interesser en rigtig god mulighed. Det er ikke her vi ser de fleste konverteringer, men det giver dig muligheden for at opbygge større remarketing målgrupper, og følge brugeren ned gennem salgstragten. Husk altid at teste på dine produktannoncer, med forskellige budskaber.

Få dine annoncer til at skille sig ud af mængden

Vi ser ofte, at produktbilleder minder om hinanden, og derfor kan det være svært at skille sig ud fra mængden.

Vil du skille dig ud fra mængden og dine konkurrenter, kan du eventuelt benytte dig af Facebooks overlejringer. Her kan du f.eks. tilføje en grafisk overlejring i hjørnet af billedet, med % rabat, prisen eller gratis fragt på produkterne. Har du lidt grafiske evner, kan du selvfølge også selv tilføje en overlejring med jeres virksomheds farver, logo eller tilføje et ekstra element i billedet, der stemmer overens med jeres identitet.

3 gode grunde

til at bruge Dynamiske Produkt Annoncer
  • 1
    Automatisk

    Kører automatisk, når det er sat op med Facebook Pixel og produktkatalog, og det er muligt at udelukke kunder, der allerede har købt.

  • 2
    Høj relevans

    Kunderne bliver eksponeret for annoncer med høj relevans, da annoncen er dynamisk og fokuserer på de produkter brugeren selv har vist interesse for.

  • 3
    ROAS

    Pga. de dynamiske annoncers høje relevans, ser vi også oftest, at det er disse annoncer der har den største ROAS (Return On Advertising Spend).

Er vi det rigtige match?

Lad os tage en uforpligtende samtale