Annoncering i Instagram Stories

Annoncering i Instagram Stories

Har du ikke allerede stiftet bekendtskab med Instagram Stories, så er det nu du skal følge med. Til en begyndelse var Stories kun berettiget til private, så du (ligesom Snapchat) kan dele en historie med dine venner, enten i billede- eller video format.

Instagram Stories er i dag et udbredt værktøj for private og annoncører, hvor du i et fængende højformat kan fange din målgruppes fulde opmærksomhed - og sende dem direkte videre til din virksomheds Instagram profil eller webshop.

En annonce der fylder 100% af skærmen

Med Instagram Stories kan du vise annoncer, der fylder hele skærmen på mobil. Varigheden er op til 15 sekunder, med mulighed for at vise flere sekvenser efter hinanden, men maksimalt 60 sekunder.

Instagram Stories er en annonceplacering, hvor du også kan vise almindelige single-image eller videoannoncer. Dog ses de bedste resultater med videoindhold, der er tilpasset formatet.

source: Instagram

Slip kreativiteten løs

Længden af annoncer i Instagram Stories bør ikke være den vigtigste faktor, men derimod annoncens evne til at fange seerne i de første sekunder. De personer der bliver eksponeret for annoncer i Instagram Stories kan med et enkelt tryk på skærmen springe annoncen over.

Derfor er det vigtigt, at annoncens indhold er fængende fra start og formår at fastholde målgruppen, og optimalt får dem til at swipe sig videre til dit website.

3 gode grunde

til at køre Instagram Stories annoncer
  • 1
    Billig eksponering

    En billig placering, hvor CPM (pris pr. 1000 visninger) er lav og du dermed kan få mange visninger for dit budget.

  • 2
    Kreativ placering

    Her er plads til kreative og personlige indslag. Leg med billeder og videoformater, og test hvad der kan fange din målgruppes interesse.

  • 3
    Aktivér nye målgrupper

    Yderst relevant placeringen til at aktivere nye personer i din målgruppe, grundet den billige eksponering og muligheden for at anvende video.

Er vi det rigtige match?

Lad os tage en uforpligtende samtale





Ved produktion af det kreative indhold til dine Instagram Stories annoncer, bør 14% (250 pixels) af toppen og bunden være fri for tekst, logoer eller andre forstyrrende elementer. Dette skyldes, at der her vil blive tilføjet et afsenderfeltet i toppen og call to action-knap i bunden.