Samlingsannoncer på Facebook

Samlingsannoncer på Facebook

Disse er også kaldt lynoplevelser - eller på engelsk Instant Experiences. Kort fortalt, er det et annonceformat, hvor du kan vise meget mere på kortere tid.

Det er et format, som udelukkende kan vises på mobile enheder og ved et klik på annoncen åbnes en såkaldt lynoplevelse.

Det er en slags landingsside, som man opretter i Facebook universet. Samtidig, så skal målgruppen heller ikke forlade Facebook universet, da format åbner sig som et slags overlay i din Facebook applikation.

Det gør det nemt og hurtigt for dig som virksomhed, at vise flere produkter på kortere tid til din målgruppe.

Få mest ud af Samlingsannoncer på Facebook

Til samlingsannoncer kan du oprette produktsæt. På den måde kan du skabe en samlingsannonce omkring en kollektion, en produktkategori, et bestemt mærke eller noget helt fjerde.

På den måde kan du gøre annonceindholdet mere relevant og fokusere på lige præcis de produkter, som du ønsker at promovere.

Du kan også bruge samlingsannoncer med dynamisk indhold. På den måde kan du lade Facebook lave en video baseret på de produkter, som målgruppen har været inde og se på dit website.

Sådan bruger vi samlingsannoncer

Vi bruger ofte samlingsannoncer på vegne af vores kunder, da vi oplever gode resultater med dette format. 

Vi bruger det både til remarketing målgrupper, men også til nye målgrupper. Vi laver samlingsannoncer med fokus top 10 produkter, udsalgsvarer eller produktkategorier mm.

Derudover tilføjer vi typisk model/miljø-billeder og tagger produkterne i selve billedet – på den måde skaber vi en inspirationsunivers og gør samlingsannoncerne mere engagerende.

Vi får også data på, hvor lang tid målgruppen bruger i lynoplevelsen, som vi bruger til at optimere annoncerne. Samtidig kan vi oprette målgrupper af dem, der åbner lynoplevelsen.

3 gode grunde

til at bruge Samlingsannoncer
  • 1
    Åbner lyn-hurtigt

    Det er et lyn-hurtigt format, hvor målgruppen ikke forlader Facbeook/Instagram-platformen for at udforske produkterne. Det gør det lettere og mere gnidningsfrit for målgruppen og engagere sig i dit indhold, tilbud og produkter.

  • 2
    Mobil-optimeret

    Mobile First, ik’? Det er oftest mobiltelefonen, som folk bruger når de går på Facebook - derfor er dette format også fremragende til at engagere din målgruppe og få dem til at udforske dine tilbud og produkter.

  • 3
    Salg og afkast

    Det er selvfølgelig optimalt, at samlingsannoncer er lyn-hurtige og optimeret til mobiltelefonen - men den vigtigste grund til, at anvende dette annonceformat er resultaterne. Vi oplever nemlig højt engagement og stort afkast med samlingsannoncer.

Er vi det rigtige match?

Lad os tage en uforpligtende samtale