E-mail automation

Automatisér din e-mail markedsføring

Vil du have en velsmurt marketing maskine der kører, imens du bruger din tid på at udvikle din virksomhed? Så er e-mail automation et skridt i den rigtige retning.

E-mail automation: Markedsføring på autopilot

Hvad sker der, når du får et ny tilmelding til dit nyhedsbrev?

Hvis du ikke har koblet et e-mail flow op på dine nye tilmeldinger, har du her en masse muligheder for at sætte din e-mailmarkedsføring på autopilot.

Vi udvikler e-mail flows og onboarding series til nye tilmeldinger, som bliver sendt automatisk til dine nye abonnenter. Altsammen imens du bruger tid på at vækste din forretning.

PLING! Det er lyden af en mail, der dumper ned i din indbakke og fortæller at du har fået en tilmelding til dit nyhedsbrev.

Fedt – men hvad så nu? Hvornår hører din nye læser fra dig igen? Om ét par dage, om én uge, om én måned eller måske aldrig? Mange har set fidusen i at have en nyhedsbrevsliste, men glemmer at den også skal fodres med gode mails.

Vores anbefaling er altid, at tilkoble et e-mail flow, der automatisk udsendes til dine nye nyhedsbrevslæsere. På den måde kan du sætte en del af din e-mail automation på autopilot og fokusere din tid på noget andet.

Fra introduktion til salg eller henvendelse

Kunderejsen er i fokus, når vi udvikler mail flows på vegne af vores klienter. Budskaberne i de enkelte mails bliver nøje tilpasset til læserens stadie i kunderejsen, fx er den første mail ofte en udsendelse af det vi lovede ved sign-up. Det kunne fx være en rabatkode, en bekræftelse på tilmelding til en konkurrence, udsendelse af en guide/e-bog eller måske bare en “velkommen i klubben”-mail.

Herefter tager dit velkomst flow over og introducerer dine nye læsere til din forretning. Herudover kan du give dine læsere en smagsprøve på, hvad de kan forvente at modtage fra dig fremover.

Herfra er der fri mulighed for, at introducere læseren til dine produkter, fordele ved produkterne, ydelser, cases, testimonials, måder at style/bruge dit produkt på og meget mere. Kun fantasien sætter grænser, men husk at det altid skal være i overensstemmelse med din målgruppe.

Hvad end dit velkomst skal indeholde 3 eller 30 mails er op til dig, men det skal give mening for din målgruppe og der skal være en god balance mellem værdifuldt indhold og mails, der sælger.

Det kræver kun én opsætning

Markedsføring som arbejder for din virksomhed automatisk – imens du laver alt muligt andet – det er de fleste vilde med. Derfor er et mail-flow til nye abonnenter på dit nyhedsbrev et oplagt valg. Når dit mail-flow er sat op arbejder din e-mailmarkedsføring for dig, dag og nat. Det kræver kun én opsætning og lidt løbende optimering.

Det vil være med til at brande din virksomhed, skabe trafik til din hjemmeside og øge antallet af konvertering.

Opnå mere, men arbejd mindre – den tanke er de fleste vilde med! Noget af det bedste ved at automatisere din markedsføring, er at du kan bruge tiden på alt muligt andet. Et velkomst flow har netop denne effekt, og kræver kun én opsætning! Når opsætningen er afsluttet arbejder dit velkomst flow for dig, dag og nat – uanset hvornår på dagen du får nye tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Du kan selvfølgelig godt have flere velkomst flows, men det afhænger af hvordan du starter med at segmentere dine nyhedsbrev tilmeldte. Udover det skal du blot fokusere på den løbende optimering.

Velkomst flows har ikke kun en positiv effekt på branding af din virksomhed, men hjælper også til at skabe trafik til din webshop og øge antallet af konverteringer.

3 gode grunde

Til at opsætte e-mail automation
  • 1
    Automatiseret

    Et automatisk mail flow arbejder for dig, dag og nat, med minimal vedligeholdelse.

  • 2
    Tilpassede budskaber

    Tilpas budskaberne i mail flowet til kunderejsen og annoncering på Facebook og Instagram, og opnå vilde resultater!

  • 3
    Relation

    Kommuniker dit budskab og brand din virksomhed, direkte i din målgruppes indbakke.

Er vi det rigtige match?

Lad os tage en uforpligtende samtale





Når vi opsætter e-mail flows på vegne af vores samarbejdspartnere sker det i Active Campaign, HeyLoyalty eller MailChimp. Vi er certificerede konsulenter hos Active Campaign og har et tæt bureau-samarbejde med det danske e-mailsystem HeyLoyalty, ligesom vi har hjulpet mange kunder med deres e-mailmarkedsføring i Mailchimp.