Lead scoring
Med lead scoring og automatiseringer kan du sikre, at dine varme leads bliver kontaktet på det helt rigtige tidspunkt og at din close-rate bliver højere.
Mail automatiseringer og lead scoring kan hjælpe dig med at identificere dine varmeste leads, som automatisk sendes videre til din sælger eller salgsafdeling på det helt rette tidspunkt. Det sikrer dig et nemmere salg og at din close-rate bliver højere.
Trigger
Får nogle af dine produkter særligt meget opmærksomhed – og er det oftest fra de samme potentielle kunder? Det er ikke unormalt. Faktisk har vores søgeadfærd ændret sig drastisk over de seneste 10 år, og det er derfor normalt at en kunde besøger dit produktside flere gange, inden de foretager et køb.
Her kan en trigger e-mail hjælpe dem i mål med købet. En trigger e-mail kan skræddersyes til den enkeltes søgeadfærd og har til formål at overbevise dem om, at de skal købe produktet hos dig, eller introducere dem til lignende produkter. En trigger mail kan eksempelvis indeholde en påmindelse om, at produktet næsten er udsolgt.
Trigger mails kan ligesom tabt-kurv- og win-back-buyers mails udsendes automatisk, men kræver en del indsigt i dine besøgendes adfærd.
PERSONALISERING I E-MAILS
Personaliserede og automatiserede e-mails baseret på dine kunders adfærd.
Ligesom trigger mails personaliseres til din besøgendes adfærd, kan du også personalisere dine nyhedsbreve og andre automatiseringer.
Benytter du dig af nyhedsbrevstilmeldinger på din webshop, kan du stille relevant spørgsmål der gør det lettere for dig at segmentere. Spørgsmålene kan fx omhandle køn, alder, hvad de er interesserede i af produkter (fx mode til kvinder og børnetøj) eller hvad der ellers kunne være relevant.
Desto mere du ved om dine nyhedsbrevslæsere, desto mere præcis kan du blive i de budskaber du sender dem – og desto større er chancen for høje åbnings- og klikrater samt køb i din webshop.
E-mail flows
Til forskel fra mail automatisering udsendes e-mail flows kun én gang. Der er derimod ingen regler for, hvor mange mails dit e-mail flow kan indeholde.
Et e-mail flow kan give mening, når du ønsker at byde nye læsere velkommen til dit nyhedsbrev eller den tilmeldte har skrevet sig op til at høre mere om dit produkt, eventuelt via en Facebook Leads ad. Det kan også ske du planlægger en kampagne (fx Black Friday), hvor du gerne vil præsentere læseren for dine bedste tilbud i ugen op til Black Friday.
E-mail flows er særligt effektive til at planlægge og lægge strategier for det der er vigtigst for din virksomhed. Samtidig kan du undervejs segmentere dine læsere, baseret på deres adfærd i mail flowet.
3 gode grunde
til at arbejde med lead-scoring
-
1
Mere omsætning
Du kan vinde 10% og måske mere omsætning, som du ellers ville gå glip af.
-
2
Den er relevant
Læserne føler ikke du spammer dem – det fortæller de høje åbningsrater på 65-75%.
-
3
Automatiseret
Fuldautomatisk mail der kræver minimal vedligeholdelse efter opsætning.
Er vi det rigtige match?
Lad os tage en uforpligtende samtale
Stil, udtryk og “tone of voice” i dine e-mails er vigtige ingredienser i opskriften på succes med e-mailmarkedsføring. Sørg derfor for, at din kommunikation er strømlinet, engagerende, grafisk indbydende og ikke mindst taler din målgruppes sprog!