Facebook annoncering
Med den rette indsats kan du også få succes og mærkbare resultater med annoncering på Facebook. Det er Danmarks mest brugte sociale medie og din målgruppe er sikkert tilstede og aktive på Facebook.
Derfor er det vigtigt, at du opbygger en velovervejet kampagnestrategi, der viser de rigtige annonceformater til de rigtige segmenter.
Vi kan hjælpe din virksomhed med
Facebook annoncering giver dig penge på kistebunden
Du har hørt det før: Facebook har over 3,5 millioner danske brugere, og derfor skal din virksomhed også være der og bla bla bla …
Skåret helt ind til benet, hvorfor skal du så køre Facebook-annoncering?
Du skal bruge Facebook-annoncering, fordi det giver dig penge på bundlinjen. Punktum.
Nu hvor det er på plads, så lad os kigge på nogle af de andre fine argumenter:
Muligheder på Facebook, som Google Ads ikke giver
Med Facebook-annoncering er der særligt to ting, som fx Google Ads-kampagner har svært ved at hamle op med:
Facebook-annoncering åbner altså både muligheden for at sælge fx produkter, som er helt nye på markedet, og det giver mulighed for at opbygge tillid med den menneskelige dimension, som du kan give dit brand med billeder og video.
Skal jeg så droppe annoncerne på Google?
Nej. Hold lige ponyen.
Du skal ikke droppe din annoncering på Google, hvis du kan se, at du tjener penge på den. Og selv hvis du ikke tjener penge på den, så kan det faktisk være, at du skal beholde den alligevel.
Når du annoncerer på tværs af forskellige platforme, kan du nemlig få det bedste fra alle verdener.
Det kan være, at folk finder dit produkt på Google, men så ikke lige får trykket på “køb” – øv, men det er faktisk ikke et problem. Vi kører da bare en remarketing-kampagne på dem, så de et par dage senere ser produktet på Facebook.
Vi minder dem altså lige om, at de var interesserede, og vupti, så får du endnu en kunde til samlingen. Smart, ik’?
Hvad koster det?
Du tænker måske, “Okay, det er også meget fint. Men hvad koster det?”
Et spørgsmål, som er helt på sin plads, men som mange bureauer ikke sådan lige vil svare på. Det synes vi er noget pjat, så lad os bare sige det ligeud:
Prisen på Facebook-annoncering afhænger af, hvor meget du gerne vil annoncere.
Medgivet, det var et fluffy svar. Lidt mere konkret anbefaler vi, at du afsætter ca. 30.000 kr. til at teste, om annonceringen på Facebook virker for dig. Det budget giver dig tre gode måneder, og efter de tre måneder kan vi gøre status med et simpelt regnestykke:
Indtægter – Annonceudgifter = Profit el. tab
Hvis, der er plus på bogen, fortsætter vi, hvis ikke … ja, så stopper vi.
Vil du gerne have lidt flere detaljer på prisstrukturer og forventninger til afkast, så kan du læse mere om det her.
“Facebook-annoncer virker ikke for erhvervssalg”
Okay, Facebook er en supertanker, når det kommer til salg af forbrugsgoder.
Men tro det eller ej: Facebook-annoncering virker faktisk, uanset om du sælger T-shirts i en webshop eller ERP-systemer til erhverv.
Husk på, at direktøren også har et liv ved siden af arbejdet. Og jo mere almindeligt det bliver at arbejde hjemmefra, desto mere bliver private-Lars og direktør-Lars blandet sammen. Selvom beslutningstagerne er på arbejde, kan de altså godt blive fristet af et hurtigt kig på Facebook (indrøm det, du gør det også selv).
Forskellen på B2C og B2B, når det kommer til annoncering
Forskellen på B2C- og B2B-annoncering er ikke platformen, men tidshorisonten.
Mens en T-shirt kan blive solgt ved første annoncevisning, gælder andre regler for erhvervssalg. Her er købsrejsen lidt længere, og vi skal måske vise forskellige annoncer med forskelligt indhold i op mod 25 gange, før I vil se et køb eller en henvendelse.
Det hele afhænger af, hvor stor en beslutning det er for køberen/beslutningstageren, og hvor mange personer der er involveret i beslutningsprocessen. Summa summarum er dog, at jo, Facebook-annoncering virker også for erhvervssalg. Og det virker godt.
Kan Facebook annoncering betale sig?
Det store, forkromede spørgsmål. Og lad os bare være ærlige: Vi kan ikke love dig resultater. Beklager.
Men tænk over det: Vi lever af at lave Facebook-annoncering for andre. Vi lever af at give vores kunder profit.
Alt kan måles, og det er virkelig ikke sværere end at sætte udgifter og indtægter op mod hinanden.
Så lad os sige det sådan her: Hvis ikke det virkede, ville vores kunder kunne se det sort på hvidt, og så gik der nok ikke længe, før vi selv måtte dreje nøglen om.
Så ja. Facebook-annoncering virker.
Spørgsmålet er, hvornår du skal i gang, og hvor meget du vil tjene?
3 gode grunde
Derfor skal vi samarbejde
-
1
Et ærligt bureau
Vi er ærlige samarbejdspartnere, der kommunikerer i øjenhøjde.
-
2
Resultater, der giver mening
Vi arbejder effektivt på at nå vores mål og har en datadreven tilgang til optimering
-
3
Gennemskuelige aftaler
Vi ønsker at bygge samarbejde på resultater - ikke lange bindinger.