“” Skip to main content

Hvis du arbejder med online markedsføring har du helt sikkert stødt på ordet “remarketing”. Højest sandsynlig gør du allerede brug af remarketing og derfor udelader vi selve definitionen.

Men én ting fortjener dog at blive nævnt – remarketing viser sig nemlig gang på gang, at give det største afkast, når vi laver annoncering på vegne af vores kunder.

Men før du kan gøre brug af remarketing på de sociale platforme vi benytter os mest af: Facebook og Instagram, så har du brug for at implementere en Facebook Pixel på din hjemmeside.

Facebook Pixel er et stykke kode du kan og bør indsætte på din virksomheds hjemmeside, for at indsamle brugeradfærd og for at oprette remarketing-målgrupper du kan bruge i din annoncering.

Med en korrekt implementering af Facebook Pixel, kan du:

  1. Oprette remarketing målgrupper.
  2. Måle på resultaterne af dine Facebook og Instagram kampagner.
  3. Optimere din annoncelevering til events; content views, add to cart eller purchase.

Har du allerede opsat Facebook Pixel på virksomhedens hjemmeside, er det vigtigt at den tracker alt data korrekt.

For eksempel kan du som webshop optimere dine annoncer til “content views“, dvs. at folk ender på produkt-siderne. Derudover kan du også optimere for at folk skal lægge dine varer i kurv eller at de foretager et køb i din webshop.

Du har også mulighed for, at se omsætningsværdien og dermed få et indblik i hvor meget du omsætter for via dine Facebook annoncer. Det er uundværligt, når du skal analysere dit data og optimere dine kampagner.

Når du ved hvilke annoncer, der perfomer bedst, kan du målrette din indsats og budget på det, du ved, der virker!


For at sikre dig, at din Facebook Pixel er korrekt installeret, kan du gøre brug af Facebook Pixel Helper, som er et fejfindingsværktøj, der troubleshooter din Facebook Pixel og fortæller dig, hvorvidt Pixelen er korrekt implementeret på din hjemmeside.

Hvis du ikke bruger din Facebook Pixel korrekt kan det være spild af en god markedsføringsstrategi og minimere muligheden for at sælge mere.

Et fejlfindingsværktøj

Med Facebook Pixel Helper, kan du på kort tid kontrollere om dit websites Facebook Pixel fungerer. Det eneste du behøver er Google Chromes internetbrowser. Facebook Pixel Helper er et fejlfindingsværktøj, som du kan tilføje som udvidelse til din Google Chrome Browser.

Sådan installerer du Facebook Pixel Helper

Hvis du ikke har Google Chrome internetbrowser, kan du hente den her.

Hvis du har Google Chrome, gå da til Google Chrome’s webstore, ved at klikke på knappen nedenfor her.

På Google Chrome’s webstore, klikker du på “+ FØJ TIL CHROME”.

Facebook pixel helper føj til chrome

Herefter spørger Google Chrome, om du vil tilføje udvidelsen. Klik da på “Tilføj udvidelsen”.

Facebook pixel helper tilføj udvidelsen

Efter få sekunder, kan du se at Google Chrome’s webstore viser at Facebook Pixel Helper er “FØJET TIL CHROME”.

Facebook pixel helper føjet til chrome

Du finder din Facebook Pixel Helper oppe i højre hjørne i browservinduet.

Facebook pixel helper din udvidelse i browseren

Når du besøger hjemmesider i din Google Chrome browser, vil din ny-installerede Facebook Pixel Helper vise underretninger, når den identificerer en Facebook Pixel, på den side du er på. Facebook Pixel Helper vil enten vise, at det pågældende pixel indlæses korrekt, at der er en varsel omkring dets opsætning eller vise en fejlmeddelelse.

Typiske fejlmeddelelser

Facebook Pixel Helper kan identificere flere forskellige typer af fejl.

Hvis du driver en webshop eller er ansvarlig for markedsføringen af en webshop er det afgørende, at du har opsat din pixel korrekt. Dette indebærer, at “view content” bliver tracket, når besøgende er på produktsider. Derudover skal denne også kobles op på et produktkatalog på Facebook.

På den måde kan du nemlig lave Dynamiske Produkt Annoncer, som er et must-have for webshops. Det kan du læse meget mere om her.

Derudover skal du sikre dig, at der også bliver tracket på personer, der ligger varer i kurven. Den sidste og måske vigtigste ting er, at Pixelen opfanger ordreværdien – på den måde kan du måle omsætningen fra dine Facebook annoncer, hvilket er med til at du bedre kan forstå og optimere dine resultater.

content views value facebook pixel

De hyppigst forekommende fejlmeddelelser er:

  • “Pixel did not load” – Den mest hyppigt forekommende fejlmeddelelse. Dette kan forekomme, hvis en specifik handling skal foretages før pixelen bliver korrekt tracket. Kort fortalt betyder det, at Facebook Pixel Helper kan se det indsatte pixel, men at der mangler en handling, for at sidens pixel vil blive læst. Dette er ikke optimalt, da pixelen kun skal tracke, når handlingen foretages.
  • “This pixel is not paired with any product catalog” – Hvis du ikke har oprettet et produktkatalog i Business Manager kommer denne fejlmeddelse. Eller hvis du har opsat dit produktkatalog via din Facebook Business Manager, og den ikke er koblet på din Pixel. Hvis du vil læse mere om produktkataloger og hvordan du kan bruge det til opsætning af Dynamiske Produkt Annoncer kan du læse vores gæsteindlæg hos Webshipper her.
    Facebook pixel helper view content this pixel is not paired with any product catalog
  • “No Pixel found” – Denne fejlmeddelelse vil forekomme, hvis du ikke har sat en Facebook Pixel ind på din hjemmeside.
    no pixel found facebook pixel

De ovenstående fejl er de mest hyppige. Der findes dog andre fejlkoder:

    • “Encoded Characters” – Kan betyde fejl i kode-beskrivelsen af din Facebook Pixel på din hjemmeside.
    • “Not a Standard Event” – Kan betyde en fejl i koden på din hjemmeside, der beskriver den trigger du ønsker.
  • “Pixel Activated Multiple Times” – Kan betyde at din pixel bliver indlæst op til flere gange, hvilket ikke er optimalt, da det kan medføre fejl i dataen og forvirre Pixelen.

Hvis du ikke selv har viden indenfor opsætning af koder på din hjemmeside eller har en simpel integration hertil, anbefales det at få din web-administrator til at kigge på det.

Hvis du er i tvivl om din Facebook Pixel virker korrekt, kan du kontakte os.

Vi tilbyder en gratis gennemgang af din hjemmeside og samspillet med din Facebook Pixel.