En helt ny opdatering fra Facebook gør det muligt at lave en brugerdefineret Facebook målgruppe ud fra dem der interagerer med din Facebook side.
For ikke længe siden blev det muligt, at oprette brugerdefinerede Facebook målgrupper baseret på personer der har set dine videoer, interageret med din Lead- eller Canvas annonce. Det var en fantastisk udmelding for os der annoncerer på Facebook, da det giver mulighed for at skabe en optimal salgstrakt.
Heldigvis er dette blevet endnu bedre og er nu udvidet til også at kunne oprette målgrupper ud fra dem der har interageret med din Facebook Side.
Hvordan opretter du denne Facebook målgruppe?
For at oprette denne Facebook målgruppe og efterfølgende bruge den i din annoncering, skal du gå til din annonceadministrator. Herefter skal du vælge målgrupper og her vil duse en liste over dine brugerdefinerede målgrupper.
Næste skridt er at trykke på opret målgruppe og vælge “brugerdefineret målgruppe”.
Herefter ser du listen og alle de brugerdefinerede målgrupper vi kan oprette. Og der er noget nyt! nyt! nyt! der popper op: Interaktion på Facebook.
Vi har i længere tid kunne oprette målgrupper ud fra dem der har set vores videoer på Facebook og endda hvor meget af videoen de har set. Men med den nye Facebook målgruppe fra din Side kan du oprette en liste over personer, som har interageret med din side på Facebook.
Har du fx afholdt en konkurrence, men det har ikke givet nogle salg? Så kan du prøve at bruge denne målgruppe til at tiltrække relevant trafik til din hjemmeside og overbevise dem om, at de skal foretage et køb hos dig!
Der er mulighed for at oprette nogle forskellige typer af målgrupper alt efter hvilken handling de har foretaget på din Facebook Side.
Hvilke personer vil du medtage i din Facebook målgruppe?
Alle, som har interageret med din side
Dette medtager alle, som har besøgt din side eller interageret med din sides indhold eller annoncer på Facebook eller Messenger.
Alle, som har besøgt din side
Dette medtager alle, som har besøgt din side, uanset hvilke handlinger, de har udført.
Personer, som har interageret med et sideopslag eller en annonce
Dette medtager kun de personer, som har interageret med et sideopslag eller en annonce. Interaktion omfatter reaktioner (Synes godt om, Vild med, Haha, Wow, Ked, Vred), delinger, kommentarer, klik på link eller stryg over det roterende format.
Personer, der har klikket på en handlingsknap
Dette omfatter kun de personer, som har klikket på en tilgængelig handlingsknap på din side, for eksempel “Kontakt os” eller “Køb nu”.
Personer, som har sendt en besked til din side
Dette omfatter kun de personer, som har sendt en besked til din side.
Personer, som har gemt din side eller et af dens opslag
Dette medtager kun de personer, som har gemt din side eller et opslag på din side.
Opret din nye Facebook målgruppe
Når du har valgt, hvilke personer du vil medtage i din Facebook målgruppe skal du vælge antallet af dage folk vil forblive i din målgruppe. Dette er efter de har interageret med dit indhold. Folk vil blive fjernet fra din målgruppe efter en bestemt periode, medmindre de interagerer med indholdet igen.
Maksimal tid: 365 dage
Klik “opret målgruppe” og din målgruppe vil automatisk blive genereret. Det tager op til 30 minutter før målgruppen er klar.
Vi er super spændte på denne nye opdatering og vi er sikker på, at det er noget der vil give endnu mere værdi for vores kunder.
Nu er det op til dig! Vil du benytte dig af disse nye målgrupper?
Vi vil gerne høre din mening, så send gerne en kommentar.