Hvorfor er Facebook Markedsføring vigtig for din virksomhed?
Facebook Markedsføring er noget du sikkert kender til enten på den ene eller anden måde. Måske har du blot en Facebook side og laver jævnligt opslag, måske annoncerer du allerede for mange penge på Facebook. Med mere end 2 millioner aktive annoncører på Facebook, betyder det at dine konkurrenter højest sandsynligt allerede er aktive på Facebook og laver interessante annoncer, der giver dem mere trafik til deres hjemmeside og flere salg. Men det kan du også få!
Med Facebook annoncering vil din virksomhed kunne få en større eksponering og du vil opbygge et stærkere brand. Men vigtigst af alt kan du skaffe relevant trafik til din hjemmeside og få masser af salg igennem Facebook markedsføring. Men hvordan kan du nå de folk, der er allervigtigst for din virksomhed?
Målret din Facebook markedsføring baseret på demografi
Med Facebook markedsføring betaler du for at målrette dine annoncer til din kundegruppe. Du kan målrette dine annoncer baseret på demografi som alder, køn, civil status, uddannelse, job og meget mere. Du kan også nå dine kunder i konkrete områder, både regionalt og internationalt. Med mere avanceret Facebook markedsføring kan du forøge dit afkast (ROI) vha. brugerdefinerede målgrupper og remarketing. Vælg den helt rigtige målgruppe og målret dine annoncer så de bliver vist på computer, mobil og tablets.
Målret til mobil-brugere
1,03 mia. personer besøger Facebook på deres mobil hver eneste dag og dette tal ser ud til at stige. Du kan nå din målgruppe på deres mobiltelefoner og lave annoncer, der skaber samtaler når de har mest lyst til det. Det kan fx være i bussen eller når de har lidt ekstra tids tilovers, men også når de søger efter dine produkter eller service. Vær opmærksom på at din hjemmeside er mobilvenlig så du kan skabe de bedste rammer for dine besøgende.
Interagér med din målgruppe
Sørg for at producere interessant indhold. Heriblandt video materiale! Der er en stigende interesse i videoer på Facebook og det er en super måde, at vise din virksomhed eller produkter frem. Derudover bliver dine omkostninger til annoncering billigere desto mere interessant brugerne synes dine annoncer er. Facebook har et mål om at vise det indhold, folk er allermest interesseret i – er det din virksomhed? Ha’ altid din målgruppe i tankerne når du laver indhold. Det handler ikke blot om at vise dine produkter frem – det handler også om hvordan de bliver præsenteret og hvordan du fortæller din historie.
Overvej disse 4 spørgsmål når du skal identificere din målgruppe:
- Hvad vil de ha’?
- Hvad har de brug for?
- Hvilke spørgsmål har de?
- Hvad er deres overvejelser?
We Are Humans – også på Facebook. Det samme er dine kunder. Husk, at tilpas dit indhold så det appellerer til din målgruppe på den bedst tænkelige måde.
Statistik
1.37 mia. daglige aktive brugere i gennemsnit, september 2017
2.07 mia. månedlige aktive brugere i gennemsnit, september 30 2017