“” Skip to main content

Hvis du ikke allerede benytter dig af Remarketing på Facebook går du glip af salg. Med Facebook remarketing kan du gøre dine besøgende på din hjemmeside til betalende kunder med brugerdefinerede målgrupper. Denne målretning er meget effektiv og ekstrem vigtig for din virksomhed. Du vil opleve at det er den bedste målgruppe, når du vil ha’ flere salg i din webshop.

Hvad er Facebook Remarketing?

Remarketing er en online annonceringsstrategi, som gør det muligt for dig at opsamle og gemme dine besøgende fra din hjemmeside i en målgruppe på Facebook. Herefter kan du vise annoncer til denne målgruppe og invitere dem tilbage til din hjemmeside og fuldføre deres køb.

Den vigtigste fordel med Facebook Remarketing er, at din brugerdefinerede målgruppe (den du opretter på Facebook) er personer der helt sikkert er interesseret i dine produkter eller service. De har allerede besøgt din hjemmeside før – måske de fandt din hjemmeside på Google eller igennem andre annoncer du har lavet. Det der er helt sikkert er, at de er interesseret i det du tilbyder. De har nemlig besøgt din hjemmeside for at lære mere om din virksomhed og dine produkter og tilbud. Dine hjemmesidebesøgende er ikke tilbøjelige til at konvertere, og hermed fuldføre deres køb, den første gang de besøger din hjemmeside. Derfor er din remarketing målgruppe på Facebook MEGET vigtig, så du kan overbevise dem om, at vende tilbage til din hjemmeside og fuldføre deres køb!

Hvordan kommer jeg igang med Facebook Remarketing?

Først skal du implementere en Facebook Pixel på din hjemmeside. Den opsamler og gemmer dine hjemmesidebesøgende i en målgruppe, som du definerer i din annonceadministrator på Facebook.

Oprettelse af Facebook Pixel

For at komme igang med Facebook Remarketing skal du først oprette din Facebook Pixel i din annonceadministrator på Facebook.

For at oprette din Facebook Pixel:

  1. Gå til din Facebook Pixel i Annonceadministratoren
  2. Klik Opret Pixel
  3. Giv din pixel et navn. Du kan kun ha’ én pixel per annoncekonto, så sørg for at vælge et navn der repræsenterer din virksomhed. Du kan ændre navnet efterfølgende.
  4. Sæt flueben ved betingelserne
  5. Klik Opret Pixel

Dette giver dig en pixel kode, som efterfølgende skal installeres på din hjemmeside. Den skal kopieres og indsættes imellem <head> og </head> på din hjemmeside, således den går igen på alle dine sider.

Oprettelse af Facebook pixel i facebook annonceadministrator

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte os.

Oprettelse af dine remarketing målgrupper

Super, nu har du din pixel installeret på din hjemmeside og Facebook samler dine besøgende ved hjælp af denne pixel. Men nu skal du opsætte nogle regler for at generere dine målgruppe.

For at oprette dine Remarketing målgrupper på Facebook skal du:

    1. Gå til Målgrupper i Facebook Annonceadministrator
    1. Klik Opret målgruppe
    1. Klik Brugerdefineret målgruppe
    1. Vælg Websitetrafik
  1. Vælg dine foretrukne parametre, giv din målgruppe et navn og klik Opret målgruppe

Facebook remarketing målgruppe der konverterer

Du er nu klar med din Facebook Remarketing målgruppe og kan anvende den i din målretning af dine annoncer. Der er dog en masse ting du skal være opmærksom på når du bruger din remarketing målgruppe. Sørg for ikke at vise de samme annoncer til denne målgruppe for mange gange og sørg for at vælge det rigtige mål for din annoncering!

Og hvis du har spørgsmål? Så skriver du bare en kommentar herunder, eller skriver en besked direkte til martin@wearehumans.dk.

Du er også velkommen til at tage kontakt her

Leave a Reply