Du kan tracke og måle rigtig meget med din Facebook pixel. Bl.a. fordi at tracking er baseret på brugere, der er logget ind på Facebook fremfor cookies på enheder.
Men faktisk er der en ekstra feature, som du måske ikke har slået til, som giver dig 8% mere korrekt tracking.
Og mere nøjagtigt tracking giver større datagrundlag. – Et større datagrundlag giver dig bedre forudsætninger for at optimere din performance. – En bedre performance giver dig mere større afkast og bedre bundlinje.
Derfor skal du læse med her for at sikre dig, at du anvender Facebooks avanceret matchning. Start med at se en video omkring emnet herunder.
Hvad er Facebooks avanceret matchning?
Når du vælger at slå Facebooks avanceret matcnhing til, så vil Facebook begynde at sammenkoble brugerdata med dine Facebook kampagner. Det kan fx. være e-mail adresse, telefonnummer, navn mm, som bliver opsamlet i forbindelse med dit check out flow, logind eller registrering.
På den måde tager Facebook data fra hvem, der konverterer (deres kundedata) og kobler det op på profiler på Facebook.
Det giver dig mere nøjagtige resultater. 8% kan nemlig ikke måles(dette er tallet Facebook har oplyst os). Det skyldes, at de ikke er på en enhed, hvor de er logget på Facebook.
Hvordan kan du bruge det i din Facebook annoncering?
Der er specielt to muligheder, som du kan bruge Facebooks avanceret matchning til. 1. Større brugerdefinerede målgrupper (remarketing) Når Facebook får mere data om HVEM, der konverterer og besøger dine websites, så bliver dine brugerdefinerede målgrupper også større. Og større målgrupper kan give dig større rækkevidde på dine remarketing annoncer. Typisk er det remarketing målgrupperne og remarketing annoncer, der konverterer bedst. Så det kan være med til at give dig større afkast på dine Facebook annoncer.
2. Flere konverteringer vil blive tilskrevet dine Facebook kampagner Når vi med avanceret matchning kan få mere data på hvem der konverterer kan Facebook også tilskrive disse konverteringer til Facebook kampagner. Har personen klikket indenfor 28 dage og konverteret eller set en annoncen indenfor 24 timer og konverteret, så bliver de tilskrevet annoncen i Facebooks annonceadministrator. Desto mere korrekt data vi får omkring hvilke annoncer, målgrupper, placering og indhold, der konverterer – desto bedre grundlag har vi for at optimere vores kampagner.
Hvordan slår du avanceret matchning til?
Det er super nemt, at slå automatisk avanceret matchning til. Det er nemlig bare et klik på en knap.
Du slår avanceret matchning til ved at gå ind under Måling og rapportering > Hændelsesadministrator.
Herefter skal du vælge indstillinger.
Herefter skal du scrolle lidt ned på siden og finde punktet “Avanceret matchning”, hvor du skal slå din lille knap til, så den bliver blå.
Det er således blot et tryk på en knap, der skal til for at slå avanceret matchning til. Så hvorfor ikke?
Tænker du straks GDPR!! så forsikrer Facebook, at de ikke indsamler personfølsomme data, da de bruger en metode til at kryptere informationen, så den bliver sendt fra website og til Facebooks servere på en sikker måde, der lever op til GDPR. Det kan du læse mere om her og her.
God fornøjelse med bedre tracking, større remarketingmålgrupper og bedre resultater!