“” Skip to main content

Er Instagram en vigtig kommunikationskanal for din virksomhed?

Har du flere følgere på Instagram end andre sociale medier?

Oplever du et stort engagementet fra dine følgere på Instagram?

Lækkert – for nu er dine følgere og deres engagement i din Instagram profil blevet meget mere værd.

Du kan oprette en brugerdefineret målgruppe på Facebook over de personer, som har interageret med din Instagram profil. Og denne Instagram målgruppe kan du bruge til at skabe endnu bedre resultater med din annoncering på Facebook og Instagram (læs mere om det sidst i indlægget)

Opret en liste over de personer der har interageret med din Instagram profil

Hvad er brugerdefinerede målgrupper?

Du opretter din brugerdefinerede målgrupper i Facebook’s annonceadministrator og disse målgrupper kan bruges i din annoncering på Facebook og Instagram

Det er her du opretter målgrupper af folk, som har en relation til din virksomhed, hvad enten de er eksisterende kunder eller personer, som har interageret med din virksomhed på Facebook eller Instagram.

Det er også her du opretter remarketing målgrupper af folk der har besøgt din hjemmeside. Opdateringen findes under Interaktion.

brugerdefineret målgruppe på Facebook over de personer, som har interageret med din Instagram profil.

Opret en målgruppe over personer, som har interageret med dit indhold på Instagram

Det er nu muligt, at oprette målgrupper baseret på interaktion på Instagram. Og det er hele opdatering fra Facebook’s side. De personer, der har valgt at følge dig på Instagram og dem der liker og kommenterer på dine opslag – de er interesseret i dit brand.

Men hvordan overbeviser vi dem om, at de skal klikke sig ind på din shop og købe dine produkter eller kontakte dig med henblik på et salg?

Dét gør vi med annoncering. Og til annoncering er dine målgrupper altafgørende. Og nu kan du netop oprette en målgruppe af folk, der har interageret med dit indhold og profil på Instagram.

Derfor er dit hårde arbejde på Instagram nu blevet meget mere værd.

Video, Leadformular og Virksomhedsprofil på Instagram

Du finder tre opdateringer i dine brugerdefinerede målgrupper og alle tre er opdateringer til din Instagram målgruppe. Generelt har Facebook nu tilføjet Instagram, således du kan oprette målgrupper ud fra din målgruppes interaktion på Instagram.

Video – Instagram Målgruppe

Opret en liste over personer, der har brugt tid på at se dine videoer på Instagram. Du kan fx oprette en målgruppe over de personer, der har brugt min 10 sek på dine videoer på Instagram.

Opret en Instagram målgruppe over de personer der har brugt tid på at se dine videoer

Leadformular – Instagram Målgruppe

For ikke længe siden opdaterede Facebook leadannoncerne, så de også kunne blive vist på Instagram. På den måde kan du let indsamle leads via Instagram. Nu kan du så også oprette en liste over personer, som har åbnet eller udfyldt en formular i dine leadannoncer på Instagram.

Opret en Instagram målgruppe over de personer der har åbnet eller udfyldt en lead formular på instagram

Virksomhedsprofil på Instagram

Den største opdatering skal findes i denne Instagram målgruppe, hvor du kan oprette en liste over personer, som har interageret med din virksomhedsprofil på Instagram.

Sådan opretter du din Instagram målgruppe

Jeg har lavet en kort video-guide til, hvordan du opretter disse målgrupper, der er baseret på dine følgere på Instagram og deres engagement i dit indhold på Instagram-platformen.

Du kan også læse mere her om hvordan du opretter målgrupperne.

Hvordan kan du bruge dine nye Instagram målgrupper?

De nye brugerdefinerede målgrupper, der tager udgangspunkt i din virksomhedsprofil på Instagram, giver dig flere muligheder. Her er nogle af fordelene:

  • Få følgere fra Instagram til at se dit indhold på Facebook
  • Få dem til at like din Facebook side
  • Overbevis dine Instagram følgere om at besøge dit website (og blive kunde)
  • Lav lookalike målgrupper ud fra dine Instagram følgere
  • Analysér dine målgrupper og se hvem der interesserer sig for dit indhold på Instagram

Husk, at du kan kommentere med dine spørgsmål herunder, men du er også altid velkommen til at skrive en besked til mig på martin@wearehumans.dk eller her på siden.

Leave a Reply