Instagram Annoncering
Du tænker måske: ”Instagram? Det bruger mine kunder ikke.” Tja, det er meget muligt, men faktisk er der mange flere danske Instagram-brugere, end man skulle tro.
25 % af danskerne er aktive på Instagram hver eneste dag. Dertil kommer selvfølgelig alle de, som ”kun” er på et par gange om ugen. Aldersmæssigt spænder det fra de helt unge til granvoksne mænd og kvinder med både hus og have og fast job.
Med andre ord: Din målgruppe er sandsynligvis på Instagram.
Og derfor kan du sælge til dem der.
Vi kan hjælpe din virksomhed med
Jamen, hvad er det så, Instagram kan, som er så specielt?
Ligesom alle de andre sociale medier derude har Instagram også sin helt særlige superkræft. Den helt særlige ting, som gør, at Instagram annoncering giver dig en konkurrencefordel i kapløbet om kunderne.
På Instagram er det den sociale dimension.
Instagram er en langt mere social platform en for eksempel Facebook, og du vil opleve, at dine kunder bruger platformen til at blive ”gode venner” med dit brand, og det er en chance, du ikke bør lade gå fra dig.
Fordi mennesker elsker at handle med mennesker
På Instagram har du chancen for at lære dine kunder at kende og vigtigere endnu: Dine kunder lærer dig at kende.
Hvis du forstår at skabe en ægte relation med dine kunder, vil du opleve, at de stoler mere på dig, og at de derfor vil elske at handle med dig. Og det virker faktisk, uanset om du sælger sokker til metroseksuelle mænd eller serviceydelser til marinemastodonten Maersk.
PS: Maersk rocker for resten hele otte Instagram-profiler og næsten 200.000 følgere bare på deres primære profil – mon ikke der er en kunde eller to derimellem?
Instagram-annoncering virker for alle – og ekstragodt for mode og livsstil
Instagram annoncering virker for alle virksomhedstyper, og praktisk talt uanset hvad du sælger. Hvis du er i tvivl, så vil jeg foreslå, at vi tester det. Skulle du være undtagelsen, der bekræfter reglen, så flytter vi bare annoncebudgettet til fx Facebook og kører videre der i stedet.
Selvom vi helst vil lade profitten beslutte, om dine annoncer skal køre på Instagram, så hører vi alligevel på, hvad du siger … medmindre dine varer ligger inden for kategorierne mode, bolig eller livsstil.
Hvis det er tilfældet, så kan du hoppe og danse alt, det du vil, men vi kommer ikke til at overgive os: Du SKAL lave Instagram annoncering. Og du skal køre hårdt på.
Livsstilsprodukter, modetøj og boligtilbehør sælger nemlig så hjernedødt godt på Instagram, at vi ikke kan have det siddende på os, hvis ikke vi må starte den profitmaskine for dig. Vi ville simpelthen blive til grin i branchen, og folk ville begynde at kalde os øgenavne som Insta-idioterne og Profitproletarerne.
Det kan vi ikke have.
Hvad koster Instagram-annoncering?
Ja, hvad koster Instagram annoncering? Sådan et lidt kækt svar ville være: ”Det kommer an på, hvor meget du vil tjene.”
Faktisk er det rigtigt: Jo flere penge du smider efter annonceringen, desto større afkast vil du få. Det lyder som en gang fake news, men vi kigger altid på din endelige fortjeneste, så vi er ret sikre i vores sag.
I modsætning til markedsføring for bare 15 år siden kan vi i dag måle det meste.
Vi ved, hvad annoncerne koster, og vi ved, om det er annoncerne, der leder kunderne i butikken, og vi ved, hvad dit overskud bliver, når varen er skibet afsted. Vi er altså tilbage ved det gode, gamle regnestykke:
Omsætning – udgifter = profit. Så simpelt er det faktisk.
Hvis du alligevel har brug for et tal, som du kan gå videre med, så regn med 30.000 kr. + moms for annoncering i de første tre måneder. Det budget er alt inklusiv, og med det finder vi ud af, hvordan du skal annoncere for at maksimere din fortjeneste. Vi finder også ud af, om det skal være på Instagram, Facebook eller et helt tredje sted.
Hvordan ser en Instagram-annonce ud?
På Instagram har du nogle forskellige muligheder for designet og placeringen af dine annoncer.
Der er ”karruselannoncer”, som er en række billeder, som vises i samme post. Denne annoncetype har nogle år på bagen, men giver stadig fine resultater.
Du kan også vælge at lave et klassisk opslag, hvor du tagger dine produkter på billedet. Det er supersmart, fordi din kunde så kan klikke direkte på billedet og blive ført til en betalingsside. Længe leve impulskøb.
Sidst, men ikke mindst, presser Instagram på for at ”Story”-funktionen får meget opmærksomhed. Som annoncør betyder det billigere annoncer, og faktisk fungerer det rigtig godt. Story-annoncerne er virkelig value-for-money.
Instagram gør dit produkt lækkert
Det fantastiske ved Instagram er, at platformen ikke er proppet til med alle mulige ting og sager. Det er en enkel platform med et enkelt og stilrent design, som gør, at dine produkter bliver præsenteret på den bedst mulige måde.
Alt, det kræver, er, at du forstår at bruge billeder, grafikker og videoer til at fortælle om dit produkt eller din service. Er du ikke selv en haj til det visuelle, så kan vi hjælpe dig – og med erfaring fra på den gode side af 1.000 annoncer så kan vi også lave et annoncedesign, som accelerer dit salg.
Så uanset om du sælger lækre lædertasker, nørdet computergrej eller high-end erhvervsservices, er det altså bare at komme i gang med Instagram annoncering. Alt kan sælges på Instagram, så der er ingen grund til at lade være.
3 gode grunde
Derfor skal vi samarbejde
-
1
Et ærligt bureau
Vi er ærlige samarbejdspartnere, der kommunikerer i øjenhøjde.
-
2
Resultater der giver mening
Vi arbejder effektivt på at nå vores mål og har en datadreven tilgang til optimering
-
3
Gennemskuelige aftaler uden binding
Vi ønsker at bygge samarbejde på resultater - ikke lange bindinger.